Про логотипи



Зараз так модно оцінювати якість логотипів... «Крутий, сучасний, ні то, ні ано, не надихає, ну не знаю» тощо. Проте той, що викладає логотип у мережу на «експертну оцінку» чомусь не викладає ціну, яку він заплатив за це лого, і чи він заплатив узагалі, і скільки в розробника було часу від моменту проплати до здачі логотипа. Також замовник здебільшого не зазначає в кого він замовив логотип — у маркетолога, художника чи дизайнера... Оскільки замовляти розробку лого можна виключно в маркетолога (тобто він обов’язково має бути в процесі), і вже маркетолог формує ТЗ для дизайнера й художника. Дизайнерські студії, рекламні фірми та інші мишачі в цих питаннях контори — не відповідь... Оскільки здебільшого в цих конторках маркетолог або відсутній, або на виконавчих функціях, хоча маркетинг це першочергово управлінська функція, у подібних проектах так точно.

Тож, наступного разу, коли хтось братиметься за оцінку чийогось логотипа, варто спочатку спитати: скільки заплатили за лого, скільки було часу на розробку, у кого замовляли, хто формував ТЗ, скільки заплатили маркетологу, скільки заплатили дизайнеру й художнику тощо. На все це відповідь має надаватися в цифрах, і тільки після одержання цих цифр є сенс починати «оцінювати».

І знаєте, що виявиться у результаті? У пересічного викладальника зникне бажання викладати лого на оцінювання, він почервоніє від сорому. Виявиться, що більшість логотипів робили без залучення дизайнерів чи художників узагалі, і що в цьому процесі майже ніколи не зверталися до головного ланцюга у виробництві логотипа — маркетолога...

А що ще виявиться? Що чимало логотипів, на які фукали при оцінюванні, навпаки стануть цінними, оскільки коштують вони однозначно більше ніж нічого (саме стільки часто платять за розробку лого...), і явно більше 5–50 баксів. Так, до них будуть претензії, але коштуватимуть вони однозначно більше того, що за них заплачено, у більшості випадків. Також стане очевидно й наступне, що за частину логотипів відверто переплачено, щонайменше в 2–3 рази, а часто й у десятки разів. Що цікаво, переплата буде дизайнеру чи художнику й ані копійки не буде заплачено маркетологу... Упс.

Отже, до чого приходимо? Якість логотипа більше корелюється з наявністю в процесі маркетолога й чи заплатили йому гроші аби він міг повноційнно й натхненно робити свою роботу, ніж те, скільки за логотип викладено чи як він подобається оцінювальникам і замовнику...

Хтось іще хоче пооцінювати логотипи популярними методами? Чи спочатку варто провести переоцінку цих «експертних» методів та їхньої якості :)...

Коментарі